BIP Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich

45/2021 Usługa szkoleniowa dla uczestników projektu ,,Daj sobie szansę" i ich najbliższego otoczenia, z podziałem na części.

45/2021 Usługa szkoleniowa dla uczestników projektu ,,Daj sobie szansę" i ich najbliższego otoczenia, z podziałem na części.

W związku z koniecznością przeprowadzenia procedury związanej z udzieleniem zamówienia publicznego dotyczącego usługi szkoleniowej dla uczestników projektu „Daj sobie szansę” zwracam się z uprzejmą prośbą o wycenę w/w usługi uwzględniając poniższe wymagania:

  • zamówienie podzielono na 3 części:
    - część l zamówienia: trening kompetencji i umiejętności społecznych w wymiarze 50 godzin dydaktycznych, dla każdej z 3 grup (max 25 osobowych)
    - część ll zamówienia: poradnictwo w zakresie wizażu i kreowania wizerunku w wymiarze 36 godzin dydaktycznych, dla każdej z 2 grup (max 15 osobowych)
    - część lll zamówienia: grupy samopomocy w wymiarze 60 godzin dydaktycznych, dla każdej z dwóch grup (1 grupę stanowić będą osoby niepełnosprawne);

  • Wykonawca zobowiązuje się w toku realizacji umowy do bezwzględnego stosowania wytycznych w zakresie kwalifikalności wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego na lata 2014-2020;

  • Wykonawca musi posiadać wpis do rejestru instytucji szkoleniowych, prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej;

  • wykaz wykonanych usług obejmujących przedmiot zamówienia potwierdzonych 3 referencjami (w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania fert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie)

  • przedstawić wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia;

  • każda część zamówienia zostanie oceniona odrębnie;

  • termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 31.12.2021r.

  • Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych tj. na wybrane lub wszystkie części zamówienia;

     

  • CZĘŚĆ I ZAMÓWIENIA: TRENING KOMPETENCJI I UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH:

  • Organizacja szkolenia:
    -ilość uczestników: max. 75 osób - trzy grupy, każda max. 25 osobowa,
    -planuje się 10 spotkań po 5 godzin dydaktycznych dla każdej z grup
    -wymiar godzinowy treningów: 5 godzin dydaktycznych x 10 spotkań x 3 grupy = 150 godzin dydaktycznych,
    -przez godzinę dydaktyczną rozumie się 45 min.,
    -po każdej godzinie dydaktycznej 15 min. przerwy,
    -zajęcia będą się odbywać w Piekarach Śląskich, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego,
    -termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 31.12.2021r.,
    -terminy zajęć dla poszczególnych grup będą każdorazowo uzgadniane z Zamawiającym,
    -w związku z aktualną sytuacją w kraju związaną z ogłoszeniem stanu epidemicznego COVID 19 Wykonawca dostosuje sposób realizacji usługi do komunikatów Głównego Inspektora Sanitarnego i wytycznych Ministerstwa Zdrowia.

  • Minimalny zakres tematyczny:
    -radzenie sobie ze stresem w sytuacjach konfliktowych oraz poznania sposobów radzenia sobie z negatywnymi emocjami,
    -zasady komunikacji interpersonalnej – rozwoju i doskonalenia własnych umiejętności interpersonalnych,
    -nauka planowania budżetu domowego, planowania wydatków oraz poznania sposobów oszczędnego gospodarowania budżetem domowym.
    -podniesienie samooceny, nauki asertywnego wypowiadania własnego zdania,

  • Wykonawca usługi zapewnia:
    -materiały dla Uczestników niezbędne do przeprowadzenia treningów z odpowiednio oznakowanymi logotypami,
    -poczęstunek kawowy w czasie zajęć w postaci: kawa/herbata ( 250 ml ) uwzględniając dodatki takie jak: cukier, mleko do kawy, cytrynę do herbaty, woda mineralna (0,5l /os), kruche ciasteczka (5 szt./os),
    -pokrycie kosztów dojazdu na zajęcia i z powrotem uwzględniając przejazd miejskimi środkami transportu,
    -personel szkolący posiadający niezbędne kwalifikacje, wiedzę i doświadczenie, w szczególności kwalifikacje niezbędne do przeprowadzenia wsparcia tj. wykształcenie wyższe na kierunku psychologia, pedagogika, socjologia lub na kierunkach pokrewnych oraz doświadczenie w prowadzeniu co najmniej 3 szkoleń/kursów z zakresu tematyki określonej w niniejszym zapytaniu, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert. Wykształcenie i doświadczenie zweryfikowane zostaną na podstawie dokumentów potwierdzających spełnienie w/w wymagań
    -dopuszcza się możliwość zmiany osoby prowadzącej treningi z zastrzeżeniem, iż jej kwalifikacje i doświadczenie będą spełniały powyżej określone kryteria,
    -Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o zmianie osoby realizującej usługę i przedłożenia dokumentów potwierdzających kwalifikacje i doświadczenie zawodowe tej osoby.

  • Wykonawca zobowiązany będzie dodatkowo do:
    -prowadzenia dokumentacji realizacji umowy (dziennik zajęć, listy obecności, lista odbioru cateringu oraz biletów autobusowych, protokół odbioru usługi, ankiety na rozpoczęcie i zakończenie treningów z odpowiednio oznakowanych logotypami),
    -zapewnienia sprzętu koniecznego do przeprowadzenia treningów,
    -przygotowania programu i harmonogramu zajęć z uwzględnieniem ilości godzin,
    -przygotowania udostępnionej przez Zamawiającego sali do zajęć,
    -udokumentowania obecności Uczestników treningów (lista obecności),
    -przekazywania niezwłocznie informacji o każdym Uczestniku, który nie stawił się na spotkanie;
    -wykonywania swoich zadań w sposób staranny, skuteczny i terminowy, zgodnie z harmonogramem;
    -dostarczenia Zamawiającemu minimum 20 zdjęć na płycie CD/DVD z każdej grupy dokumentujących przeprowadzenie zajęć,
    -przygotowania dla Uczestników odpowiednio oznakowanych zaświadczeń potwierdzających ukończenie treningów zawierające wyszczególnione efekty uczenia się w stosunku do nabytych kompetencji,
    -przedstawiania dokumentów rozliczeniowych niezwłocznie po zakończeniu treningów.

  • CZĘŚĆ II ZAMÓWIENIA: PORADNICTWO W ZAKRESIE WIZAŻU I KREOWANIA WIZERUNKU:

  • Organizacja szkolenia:
    -ilość uczestników: max. 30 osób - dwie grupy, każda max. 15 osobowa,
    -planuje się 6 spotkania po 6 godzin dydaktycznych dla każdej z grup
    -wymiar godzinowy zajęć: 6 godzin dydaktycznych x 6 spotkań x 2 grupy = 72 godziny dydaktyczne,
    - przez godzinę dydaktyczną rozumie się 45 min.,
    -po każdej godzinie dydaktycznej15 min. przerwy,
    -zajęcia będą się odbywać w Piekarach Śląskich, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego,
    -termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 31.12.2021r.,
    -terminy zajęć dla poszczególnych grup będą każdorazowo uzgadniane z Zamawiającym,
    -w związku z aktualną sytuacją w kraju związaną z ogłoszeniem stanu epidemicznego COVID 19 Wykonawca dostosuje sposób realizacji usługi do komunikatów Głównego Inspektora Sanitarnego i wytycznych Ministerstwa Zdrowia

  • Minimalny zakres tematyczny:
    a) Porady kosmetyczne:
    -diagnoza skóry,
    -zabiegi kosmetyczne, które można wykonać samemu,
    -porady związane z doborem kosmetyków do konkretnego rodzaju cery.

    b) Wizaż:
    -analiza kolorystyczna,
    -zasady wykonywania makijażu,
    -typy kosmetyków i ich zastosowanie,
    -dostosowywanie makijażu do typu urody i okoliczności.

    c) Konsultacje ze stylistą:
    -diagnoza włosa,
    -twarz a dobór fryzury,
    -porady z zakresu pielęgnacji i koloryzacji,
    -porady z zakresu stylizacji i modelowania.

    d) Stylizacja postaci:
    -typy sylwetek i ich charakterystyka,
    -znaczenie kolorów,
    -sylwetka a dobór ubioru,
    -dostosowanie odzieży do okoliczności.

  • Wykonawca usługi zapewnia:
    -niezbędne materiały dydaktyczne dla każdego uczestnika zajęć, lusterko oraz kosmetyki niezbędne do wykonania makijażu (np. podkład, puder, róż, cienie do powiek, tusz do rzęs, szminka, błyszczyk do ust itp.),
    -poczęstunek kawowy w czasie zajęć w postaci: kawa/herbata (250 ml) uwzględniając dodatki takie jak: cukier, mleko do kawy, cytrynę do herbaty, woda mineralna (0,5l /os), kruche ciasteczka (5 szt./os),
    -pokrycie kosztów dojazdu na zajęcia i z powrotem uwzględniając przejazd miejskimi środkami transportu,
    -osoba świadcząca bezpośrednio usługę musi posiadać co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie wizażysty,
    -dopuszcza się możliwość zmiany osoby prowadzącej treningi z zastrzeżeniem, iż jej kwalifikacje i doświadczenie będą spełniały powyżej określone kryteria,
    -Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o zmianie osoby realizującej usługę i przedłożenia dokumentów potwierdzających kwalifikacje i doświadczenie zawodowe tej osoby.

  • Wykonawca zobowiązany będzie dodatkowo do:
    -prowadzenia dokumentacji realizacji umowy (dziennik zajęć, listy obecności, lista odbioru cateringu oraz biletów autobusowych, protokół odbioru usługi, ankiety na rozpoczęcie i zakończenie zajęć z odpowiednio oznakowanych logotypami),
    -zapewnienia narzędzi koniecznych do przeprowadzenia zajęć,
    -przygotowanie programu i harmonogramu zajęć z uwzględnieniem ilości godzin,
    -przygotowanie udostępnionej przez Zamawiającego sali do zajęć,
    -udokumentowanie obecności Uczestników zajęć (lista obecności),
    -przekazywanie niezwłocznie informacji o każdym Uczestniku, który nie stawił się na spotkanie;
    -wykonywanie swoich zadań w sposób staranny, skuteczny i terminowy, zgodnie z harmonogramem;
    -dostarczenia Zamawiającemu minimum 25 zdjęć na płycie CD/DVD z każdej grupy dokumentujących przeprowadzenie zajęć,
    -przygotowanie dla Uczestników odpowiednio oznakowanych zaświadczeń potwierdzających ukończenie szkolenia
    -przedstawianie dokumentów rozliczeniowych niezwłocznie po zakończeniu szkolenia.

  • CZĘŚĆ III ZAMÓWIENIA: GRUPY SAMOPOMOCY:

  • Organizacja szkolenia:
    -ilość uczestników: max. 30 osób - dwie grupy, każda max. 15 osobowa, jedną z grup będą stanowiły osoby niepełnosprawne,
    -planuje się 10 spotkań po 6 godzin dydaktycznych dla każdej z grup
    -wymiar godzinowy zajęć: 6 godzin dydaktycznych x 10 spotkań x 2 grupy = 120 godzin dydaktycznych,
    -zajęcia będą odbywać się nie częściej niż raz na dwa tygodnie,
    -przez godzinę dydaktyczną rozumie się 45 min.,
    -po każdej godzinie dydaktycznej 15 min. przerwy,
    -zajęcia będą się odbywać w Piekarach Śląskich, w miejscu wskazanym przez Zamawiającego,
    -termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 31.12.2021r.,
    -terminy zajęć dla poszczególnych grup będą każdorazowo uzgadniane z Zamawiającym,
    -w związku z aktualną sytuacją w kraju związaną z ogłoszeniem stanu epidemicznego COVID 19 Wykonawca dostosuje sposób realizacji usługi do komunikatów Głównego Inspektora Sanitarnego i wytycznych Ministerstwa Zdrowia.

Podstawowe cele zajęć:
spotkania grupy będą miały charakter samopomocowy, uczestnicy będą mieli możliwość uzyskania pomocy i wsparcia, podzielenia się problemami z osobami będącymi w podobnej sytuacji

Proponowana tematyka spotkań:
np. przemoc w rodzinie, relacje w rodzinie, tolerancja/akceptacja, komunikowanie się z dziećmi i partnerami, stymulowanie uczestników do dzielenia się swoimi doświadczeniami.

Forma zajęć:
Zajęcia manualne: np. rękodzielnictwo, ceramika, fotografia, zajęcia stolarskie, zajęcia plastyczne.

Wykonawca usługi zapewnia:
-materiały dydaktyczne dla każdego uczestnika zajęć, w tym materiały niezbędne do realizacji zajęć manualnych,
-poczęstunek kawowy w czasie zajęć w postaci: kawa/herbata ( 250 ml ) uwzględniając dodatki takie jak: cukier, mleko do kawy, cytrynę do herbaty, woda mineralna (0,5l /os), kruche ciasteczka (5 szt./os),
-pokrycie kosztów dojazdu na zajęcia i z powrotem uwzględniając przejazd miejskimi środkami transportu,
-wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym o kierunkach: psychologia, pedagogika, socjologia,
-osoba świadcząca bezpośrednio usługę musi posiadać co najmniej 3-letnie doświadczenie w pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
-dopuszcza się możliwość zmiany osoby prowadzącej treningi z zastrzeżeniem, iż jej kwalifikacje i doświadczenie będą spełniały powyżej określone kryteria,
-Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o zmianie osoby realizującej usługę i przedłożenia dokumentów potwierdzających kwalifikacje i doświadczenie zawodowe tej osoby.

Wykonawca zobowiązany będzie dodatkowo do:
-prowadzenia dokumentacji realizacji umowy (dziennik zajęć, listy obecności, lista odbioru cateringu oraz biletów autobusowych, protokół odbioru usługi, ankiety na rozpoczęcie i zakończenie zajęć z odpowiednio oznakowanych logotypami),
-zapewnienia narzędzi koniecznych do przeprowadzenia zajęć,
-przygotowanie programu i harmonogramu zajęć z uwzględnieniem ilości godzin,
-przygotowanie udostępnionej przez Zamawiającego sali do zajęć,
-udokumentowanie obecności Uczestników zajęć (lista obecności),
-przekazywanie niezwłocznie informacji o każdym Uczestniku, który nie stawił się na spotkanie;
-wykonywanie swoich zadań w sposób staranny, skuteczny i terminowy, zgodnie z harmonogramem;
-dostarczenia Zamawiającemu minimum 25 zdjęć na płycie CD/DVD z każdej grupy dokumentujących przeprowadzenie zajęć,
-przedstawianie dokumentów rozliczeniowych niezwłocznie po zakończeniu szkolenia.
 

W razie dodatkowych pytań w kwestiach merytorycznych proszę o kontakt z p. Barbarą Sochacką pod nr tel. 32- 288-95-03 wew. 642,
Zapraszam do złożenia wyceny drogą elektroniczną na adres zamowienia@mopr.piekary.pl do 21.05.2021r. do końca dnia.


Data wytworzenia: 2021-05-13 12:12 Autor: Barbara Sochacka Data publikacji: 2021-05-13 12:12 Osoba udostępniająca na stronie: Mateusz Oleksy Data ostatniej modyfikacji: 2021-05-13 Osoba modyfikująca: Mateusz Oleksy