BIP Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich

30/2021 Prośba o dokonanie wyceny usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej

30/2021 Prośba o dokonanie wyceny usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej

W związku z koniecznością przeprowadzenia procedury związanej z udzieleniem zamówienia publicznego dotyczącego świadczenia usługi  asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej  zwracam się z uprzejmą prośbą o wycenę ww. usługi uwzględniając poniższy opis przedmiotu zamówienia.

Opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia  jest świadczenie usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w okresie  od dnia podpisania umowy do 31.12.2021r. na rzecz uczestników Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”  - edycja 2021, w ramach Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych.

Realizowane w ramach zamówienia zadanie obejmuje:
1) Świadczenie usługi asystenckiej – zgodnie z poniższym opisem.
2) Zakup dla zaangażowanych asystentów biletów okresowych wraz z przedstawieniem potwierdzenia dokonania zakupu.
3) Ubezpieczenie zaangażowanych asystentów od odpowiedzialności cywilnej lub następstw nieszczęśliwych wypadków  wraz z przedstawieniem potwierdzenia ubezpieczenia.
4) Zapewnienie środków ochrony osobistej dla zaangażowanych asystentów wraz z przedstawieniem potwierdzenia dokonania zakupu.
5) Pokrycie kosztów ewentualnych wyjść na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne itp. dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi programu – w miarę potrzeb uczestników, wraz z przedstawieniem potwierdzenia dokonania zakupu.

Zamawiający zastrzega, że koszty realizacji usługi w ramach zadań opisanych w pkt 1-5 będą pokrywane wyłącznie według liczby faktycznie świadczonych godzin (dla zadania 1) lub kosztów faktycznie poniesionych wydatków (dla zadań 2-5), jednak nie więcej niż w przedstawionej ofercie.

Wykonawca przedstawi ofertę wraz z propozycją kosztów w każdej z ww. pozycji – przy czym zamawiający zastrzega sobie możliwość odrzucenia ofert, które przekraczają limity kosztów określonych odrębnie dla każdej z nich, o ile zostały zapisane w Programie „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”  - edycja 2021, w ramach Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych.

Świadczenie usługi asystenckiej polega na:
Zaangażowaniu do realizacji usługi wyłącznie personelu spełniającego poniższe wymagania:
•    osoby posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej ), opiekun osoby starszej, opiekun medyczny lub
•    osoby posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie
•     wsparcia osobom niepełnosprawnych w formie wolontariatu lub
•    osoby wskazane przez uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego.

W  przypadku usług świadczonej na rzecz dzieci niepełnosprawnych do 16 r.ż osoba asystenta powinna wykazać brak przeciwwskazań do wykonywania czynności, potwierdzone zaświadczeniem psychologa.

Usługi asystenta mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – w dowolnych dniach i godzinach.
Limit godzin usług asystenta przypadającego na 1 uczestnika Programu wynosi nie więcej niż 60 godzin miesięcznie a limit godz usług asystenckich na 1 dziecko niepełnosprawne wynosi 30 godz. W przypadku  opiekunów dorosłych osób niepełnosprawnych legitymujących się znacznym stopniem niepełnosprawności, którego rodzice lub osoby spokrewnione pobierają świadczenie pielęgnacyjne limit czasu pracy asystenta wynosi nie więcej niż 30 godzin miesięcznie.
Do czasu pracy asystenta wlicza się czas oczekiwania/gotowości na świadczenie usługi nie dłuższy niż 90 min.

Przewidywana liczba uczestników Programu wynosi 3, w tym 1 dziecko do 16r.ż. Planowana liczba godzin usługi – 1350 godz/ na wszystkich uczestników, z czego:
- 270 godz. dla dzieci w wieku do 16 r.ż.
- 1080 godz. dla osób z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności

1 asystent może świadczyć usługi w więcej niż jednym środowisku, jednak z uwagi na potrzebę udzielania wsparcia doraźnego dostosowanego do potrzeb osób korzystających, wymagane jest aby liczba godzin usług realizowanych przez jednego asystenta nie uniemożliwiła mu realizację zadań u rożnych uczestników.
Szacowana liczba osób świadczących usługę asystenta wynosi 3.

Usługi asystenta w szczególności mogą polegać na pomocy w:
a) wyjściu, powrocie oraz/lub dojazdach w obrane przez uczestnika Programu miejsce np. dom, praca, placówki oświatowe i szkoleniowe, świątynie, placówki służby zdrowia i rehabilitacyjne, gabinety lekarskie i terapeutyczne, urzędy, znajomi, rodzina, instytucje finansowe, wydarzenia kulturalne/rozrywkowe/społeczne/ sportowe itp);
b) zakupach, z zastrzeżeniem aktywnego udziału uczestnika Programu przy ich realizacji;
c) załatwieniu spraw urzędowych;
d) nawiązaniu kontaktu/współpracy z różnego rodzaju organizacjami;
e) korzystaniu z dóbr kultury tj. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy itp.
f) wykonywaniu czynności dnia codziennego – w tym przez dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności – także w zaprowadzeniu i przyprowadzeniu ich do placówki oświatowej.

Warunki udziału w postępowaniu:
Dysponowanie personelem do realizacji usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej  spełniającym wymagania kwalifikacyjne tj osób spełniających wymogi:
•    posiadanie dyplomu potwierdzającego uzyskanie kwalifikacji na kierunku asystent osoby
             niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny lub
•    wykształcenie co najmniej średnie i udokumentowanie co najmniej 6-miesięczne doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym,
•    zaświadczenie psychologa o braku przeciwwskazań do wykonywania czynności przez asystenta w przypadku usług na rzecz dzieci niepełnosprawnych do 16 r.ż,
•    w przypadku osób przewidzianych do wykonania usługi na rzecz małoletnich poniżej 18 roku życia, zweryfikowanie czy nie figurują w rejestrze sprawców przestępstw na tle seksualnym.
 

W razie dodatkowych pytań w kwestiach merytorycznych proszę o kontakt z p. Martyną Adamek lub p. Alicją Łoboziak pod nr tel. 32- 288-35-74 wew. 623

Zapraszam do złożenia wyceny drogą elektroniczną na adres zamowienia@mopr.piekary.pl do 30.03.2021r.

Data wytworzenia: 2021-03-24 09:01 Autor: Katarzyna Boruta Data publikacji: 2021-03-24 09:01 Osoba udostępniająca na stronie: Tomasz Marek Data ostatniej modyfikacji: 2021-03-24 Osoba modyfikująca: Tomasz Marek