BIP Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich

19/2021 Prośba o dokonanie wyceny usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej

19/2021 Prośba o dokonanie wyceny usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej

Sprostowanie poniższej treści:

jest: 3) Ubezpieczenie zaangażowanych asystentów od odpowiedzialności cywilnej i następstw nieszczęśliwych wypadków  wraz z przedstawieniem potwierdzenia ubezpieczenia.

winno być: 3) Ubezpieczenie zaangażowanych asystentów od odpowiedzialności cywilnej lub następstw nieszczęśliwych wypadków  wraz z przedstawieniem potwierdzenia ubezpieczenia.

Oryginalna treść:

W związku z koniecznością przeprowadzenia procedury związanej z udzieleniem zamówienia publicznego dotyczącego świadczenia usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej  zwracam się z uprzejmą prośbą o wycenę ww. usługi uwzględniając poniższe:

Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia  jest świadczenie usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej w okresie  od 01.03.2021r. do 31.12.2021r. na rzecz uczestników Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”  - edycja 2021, w ramach Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych.

Realizowane w ramach zamówienia zadanie obejmuje:
1) Świadczenie usługi asystenckiej – zgodnie z poniższym opisem.
2) Zakup dla zaangażowanych asystentów biletów okresowych wraz z przedstawieniem potwierdzenia dokonania zakupu.
3) Ubezpieczenie zaangażowanych asystentów od odpowiedzialności cywilnej i następstw nieszczęśliwych wypadków  wraz z przedstawieniem potwierdzenia ubezpieczenia.
4) Zapewnienie środków ochrony osobistej dla zaangażowanych asystentów wraz z przedstawieniem potwierdzenia dokonania zakupu.
5) Pokrycie kosztów ewentualnych wyjść na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe, sportowe lub społeczne itp. dla asystenta towarzyszącego uczestnikowi programu – w miarę potrzeb uczestników, wraz z przedstawieniem potwierdzenia dokonania zakupu.

Wykonawca przedstawi ofertę wraz z propozycją kosztów w każdej z ww. pozycji – przy czym zamawiający zastrzega sobie możliwość odrzucenia ofert, które przekraczają limity kosztów określonych odrębnie dla każdej z nich, o ile zostały zapisane w Programie „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”  - edycja 2021, w ramach Solidarnościowego Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych.

Świadczenie usługi asystenckiej polega na:

Zaangażowaniu do realizacji usługi wyłącznie personelu spełniającego poniższe wymagania:
    • osoby posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej1), opiekun osoby starszej, opiekun medyczny lub
    • osoby posiadające co najmniej 6-miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom niepełnosprawnych w formie wolontariatu lub
    • osoby wskazane przez uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego.

W  przypadku usług świadczonej na rzecz dzieci niepełnosprawnych do 16 r.ż osoba asystenta powinna wykazać brak przeciwwskazań do wykonywania czynności, potwierdzone zaświadczeniem psychologa.

Usługi asystenta mogą być realizowane przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – w dowolnych dniach i godzinach.
Limit godzin usług asystenta przypadającego na 1 uczestnika Programu wynosi nie więcej niż 60 godzin miesięcznie a limit godz usług asystenckich na 1 dziecko niepełnosprawne wynosi 30 godz. W przypadku  opiekunów dorosłych osób niepełnosprawnych legitymujących się znacznym stopniem niepełnosprawności, którego rodzice lub osoby spokrewnione pobierają świadczenie pielęgnacyjne limit czasu pracy asystenta wynosi nie więcej niż 30 godzin miesięcznie.
Do czasu pracy asystenta wlicza się czas oczekiwania/gotowości na świadczenie usługi nie dłuższy niż 90 min.

Przewidywana liczba uczestników Programu wynosi 6, w tym 2 dzieci do 16r.ż. Planowana liczba godzin usługi – 3000 godz/ na wszystkich uczestników, z czego:
- 600 godz. dla dzieci w wieku do 16 r.ż.
- 1800 godz. dla osób z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności,
– 600 godz. dla osób o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.

1 asystent może świadczyć usługi w więcej niż jednym środowisku, jednak z uwagi na potrzebę udzielania wsparcia doraźnego dostosowanego do potrzeb osób korzystających, wymagane jest aby liczba godzin usług realizowanych przez jednego asystenta nie uniemożliwiła mu realizację zadań u rożnych uczestników.
Szacowana liczba osób świadczących usługę asystenta wynosi 4.

Usługi asystenta w szczególności mogą polegać na pomocy w:
a) wyjściu, powrocie oraz/lub dojazdach w obrane przez uczestnika Programu miejsce np. dom, praca, placówki oświatowe i szkoleniowe, świątynie, placówki służby zdrowia i rehabilitacyjne, gabinety lekarskie i terapeutyczne, urzędy, znajomi, rodzina, instytucje finansowe, wydarzenia kulturalne/rozrywkowe/społeczne/ sportowe itp);
b) zakupach, z zastrzeżeniem aktywnego udziału uczestnika Programu przy ich realizacji;
c) załatwieniu spraw urzędowych;
d) nawiązaniu kontaktu/współpracy z różnego rodzaju organizacjami;
e) korzystaniu z dóbr kultury tj. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy itp.
f) wykonywaniu czynności dnia codziennego – w tym przez dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności – także w zaprowadzeniu i przyprowadzeniu ich do placówki oświatowej.

W razie dodatkowych pytań w kwestiach merytorycznych proszę o kontakt z p. Martyną Adamek lub p. Alicją Łobziak pod nr tel. 32- 288-35-74 wew. 623

Zapraszam do złożenia wyceny drogą elektroniczną na adres zamowienia@mopr.piekary.pl do 22.02.2021r. do końca dnia.


Data wytworzenia: 2021-02-17 14:56 Autor: Katarzyna Boruta Data publikacji: 2021-02-17 14:56 Osoba udostępniająca na stronie: Mateusz Oleksy Data ostatniej modyfikacji: 2021-02-19 Osoba modyfikująca: Tomasz Marek