BIP Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Piekarach Śląskich

123/2021 świadczenie usługi polegającej na zapewnieniu całodobowego, okresowego schronienia w domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży.

123/2021 świadczenie usługi polegającej na zapewnieniu całodobowego, okresowego schronienia w domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży.

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na zapewnieniu całodobowego, okresowego schronienia w domu dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży tj. schronienie wraz z wyżywieniem dla 1 osoby dorosłej i 1 dziecka zamieszkałych na terenie miasta Piekary Śląskie, pozbawionych schronienia i/lub doświadczających sytuacji kryzysowej w okresie od 01.01.2022r. do 31.12.2022r. Przez wyżywienie rozumie się zapewnienie produktów spożywczych niezbędnych do przygotowania trzech posiłków dziennie tj. śniadanie, obiad, kolacja.

 

Usługi świadczone przez dom dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży jak również zasady kierowania określa rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 8 marca 2005r. w sprawie domów dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży.

 

Zamawiający wymaga, aby wykonawca świadczył w szczególności usługi w zakresie:

a) Interwencyjnym

* zapewnienie schronienia kobietom w ciąży, oraz w okresie okołoporodowym,

* zapewnienie schronienia osobom izolującym się przed sprawcami przemocy,

* wspieranie w przezwyciężaniu sytuacji kryzysowej,

* zapobieganie marginalizacji społecznej przez umożliwienie mieszkańcom odnalezienia miejsca w społeczeństwie i powrót do normalności po odrzuceniu ich przez rodziny, partnerów czy środowisko z powodu nieoczekiwanego macierzyństwa lub konieczności przezwyciężenia sytuacji kryzysowej,

* zapobieganie sieroctwu społecznemu przez przygotowanie do świadomego i odpowiedzialnego wypełniania roli rodzicielskiej,

* zapobieganie powielaniu złych wzorców rodzinnych i środowiskowych, a zwłaszcza wzorca wyuczonej bezradności.

 

b) Bytowym:

* zapewnienie odrębnego pomieszczenia do spania, oraz wspólnych pomieszczeń do pobytu dziennego dla mieszkańców z dziećmi,

* pokoje dla mieszkanek będących w ciąży przeznaczone dla maksymalnie trzech mieszkanek, oraz wspólne pomieszczenia do pobytu dziennego,

* zapewnienie ogólnodostępnych łazienek, wyposażonych w sposób umożliwiający sprawne korzystanie zarówno przez mieszkańców, jak i dzieci, proporcjonalnie do liczby mieszkańców, odpowiednio jedna łazienka na pięć osób,

* pomieszczenia do prania i suszenia,

* zapewnienie ogólnodostępnej kuchni do samodzielnego przygotowywania posiłków oraz co najmniej jedno dodatkowe pomieszczenie do przyrządzenia i spożywania drobnych posiłków.

 

 

c) Opiekuńczo-wspomagającym:

* zapewnienie podstawowej pielęgnacji mieszkańca w czasie choroby oraz opiekę nad dzieckiem w czasie choroby opiekuna dziecka,

* umożliwienie korzystania ze świadczeń zdrowotnych,

* udzieleniu pomocy w załatwieniu spraw osobistych jeśli zajdzie taka potrzeba,

* zapewnienie środków higieny osobistej oraz środków czystości w sytuacji, gdy nie ma możliwości ich samodzielnego zakupu.

 

Standard podstawowych usług świadczonych:

- podmiotowe traktowanie oraz partnerstwo w relacjach pomiędzy mieszkańcami jak również personelem,

- stworzenie warunków bytowych zbliżonych do domowych, oraz tworzenie rodzinnej atmosfery,

- uwzględnianie indywidualnych potrzeb mieszkańców oraz ich dzieci,

- tworzenie warunków do rozwoju osobistego,

- poszanowanie strefy prywatności mieszkańców,

- indywidualne uzgodnienia oraz dokumentowanie działań podejmowanych w ramach programów usamodzielniania

- opracowanie i realizację programów usamodzielniania mieszkańców, które mają na celu umożliwienie podjęcia samodzielnego życia w godnych warunkach,

- wykonawca przy realizacji usługi zobowiązany jest do kierowania się dobrem osób korzystających z pomocy społecznej oraz ochrona ich dóbr osobistych.

 

Wykonawca usługi oświadcza, że przestrzega przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporządzenie o ochronie danych), a także przyjętych w związku z nim przepisów prawa powszechnie obowiązującego.

 

Warunki udziału w postępowaniu:

- Zamawiający wymaga aby, placówka posiadała osobę kierującą spełniającą wymogi określone w art. 122 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004r. co Wykonawca potwierdzi stosownym zaświadczeniem

 

Termin realizacji zamówienia: od 01.01.2022 r. do 31.12.2022r.

 

W razie dodatkowych pytań w kwestiach merytorycznych proszę o kontakt z p. Alicją Łoboziak pod nr tel. 32 287-95-03 wew. 623

Zapraszam do złożenia wyceny drogą elektroniczną na adres zamowienia@mopr.piekary.pl do 10.11. 2021r. do końca dnia.


 


Data wytworzenia: 2021-11-05 12:38 Autor: Magdalena Małota Data publikacji: 2021-11-05 12:38 Osoba udostępniająca na stronie: Agata Banasiak Data ostatniej modyfikacji: 2021-11-05 Osoba modyfikująca: Agata Banasiak